Monday, August 15, 2011

|| IraNiaN FuN || 3 Matlabe Jazzab Va Khandani Dar 1 Email !!!! Must See



 

 

 
   

موضوع ایمیل : 3 مطلب جذاب و خواندنی در یک ایمیل

 

 

مطلب اول : زیباترین جلوه های تصویری از طبیعت

 

 

 گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

مطلب دوم : چگونه داستان طنز بنویسیم

 

http://pic.mihan2fun.com/images/84736688076742742328.jpg

 

طنزنویسی را نمی شود گرفتار قاعده و قانون کرد.چون در سایۀ شکستن قاعده هاست که شکل می گیرد و آفریده می شود.ولی در هر حال،یک داستان طنز،ویژگی هایی دارد که با شناختن آنها،می توان دریافت که یک داستان طنز چگونه خلق می شود و چطور می شود آن را نوشت:

۱- بیرحمی، لازمۀ طنزنویسی
طنزنویسی، بیش و پیش از آن که "تکنیک"را پشتوانۀ خود داشته باشد، برخاسته ازنوعی"نگاه"است. طنزنویس، این قدرت را دارد که از موضعی فراتر،با فاصله،نقادانه و بیرحم به سوژه نگاه کند.این نگاه،بیش از آن که حاصل تمرین و ممارست باشد، یک توانایی ذاتی در برخی افراد است.بنابراین طنزنویسی چیزی نیست که بتوان آن را آموخت،بلکه می توان آن را پرورش داد .اگر نمی توانید فاصلۀ انتقادی با سوژه بگیرید و مدام احساساتی می شوید،سراغ طنزنویسی نروید!

۲- تکلیفتان را با طنز مشخص کنید
طنز نسبی است.بستگی به درک و تلقی افراد دارد.هر چه عمیق تر باشد و در لایه های اثر بیشتر پنهان باشد و کمتر به چشم بیاید،نسبیت آن بیشتر است.اثری را که ممکن است از نظر شما طنز تلقی شود ،ممکن است دیگری بخواند و بگوید:"خب!این طنزش کجاست؟!"این امر،در مورد بخشهای دیگر ادبیات داستانی صادق نیست.یک اثر در ژانر پلیسی یا معمایی یا وحشت،قوی یا ضعیف،یا متعلق به آن ژانر است یا نیست.ولی در مورد طنز،قضیه فرق می کند.ممکن است یک اثر از دید شما طنز باشد و از دید دیگری،نه.بستگی به تعریف و برداشت مخاطب از طنز دارد.

۳-ایده اولیه، حس تضاد
یک اثر طنز هم مثل هر اثر داستانی دیگری با یک ایدۀ اولیه همراه است، تصویری هر چند گنگ از یک ناپایداری که در ذهن حک شده است.این ایده، درداستان طنز همیشه با حس تضاد پیوند می خورد. هر اثر طنز،یک کشف است:کشف یک تضاد در محیط درون یا پیرامون هنرمند که به زبان می آید و قالب داسنان به خود می گیرد.شما در داستان طنز،باید ابتداتضادی را حس کنید تا آن را در قالب روایت بازگو کنید وکار را پیش ببرید.این تضاد می تواند در ذهن و فکر شما رخ دهدوحاصل یک حس درونی باشد،و یا ممکن است متاثر از محیط پیرامونی تان باشد.هر اثر طنز،از درک این تضاد آفریده می شود.سپس بر اساس آن،پیشبرد داستان،شخصیت سازی ،نتیجه گیری و...رخ می دهد.البته هر تضادی ممکن است به آفرینش طنز منجر نشود ولی وقتی با این حس در قالب و با زبانی نو "بازی " کنید،به طنز می رسید.

۴-انتخاب قالب، مهمترین گام
یافتن قالب و ظرف مناسب برای ایدۀ اولیه،مهمترین بخش طنزنویسی است.طنزنوشتن بیش از هر بخش دیگر ادبیات داستانی بر تعقل استوار است و آگاهانه آفریده می شود.این آگاهی (که در تمامی لحظات خلق اثر حضور دارد) ابتدا در یافتن قالب است که نمود پیدا می کند. ابتدا از خود بپرسید که ایدۀ اولیه ام مناسب برای چه قالب،ظرف یا ژانری است؟کدام بهتر جواب می دهد؟آیا ایدۀ فلسفیم را در ژانر معمایی بریزم بهتر جواب می دهد(چندان که بهرام صادقی در"با کمال تاسف"،"وسواس"و برخی دیگر از داستانهای کوتاه خود آزموده است)یا بهتر است آن را مثلاًدر قالب ژانر تخیلی بازگو کنم(چندان که در بسیاری از داستانک های جیمز تربر می بینیم)؟ ممکن است این تلاش مدتها طول بکشد،تا به این نتیجه برسید که ایدۀ اولیه تان به چه قالبی بیشتر می آید و با آن بیشتر هماهنگ است.

صادق هدایت ایدۀ هجو کلیۀ مظاهر قدرت را در قالب روایت تاریخی "توپ مرواری" برد که بی شک ایدۀ او جز در آن قالب قابل پرداخت نبود.این قالب را پیش از آغاز نگارش کتاب ،حساب شده انتخاب کرده بود و به دوستانش گفته بود که می خواهم یک روایت تاریخی بنویسم،چون حرفهایم را در قالب دیگری نمی توانم بیان کنم .کافی است به یاد قلعۀ حیوانات یا 1984 جورج اورول بیافتید تا به اهمیت انتخاب قالب مناسب برای یک ایده و سوژه و تاثیر آن در ماندگاری اثر داستانی طنزپی ببرید.اورول 1984 را با هدف نقد سیاستهای استالین نوشت ولی قالب و پرداخت چنان قوی بود که اثر از زمان و مکان خاصی فراتر رفت و جاودانه شد.

۵ - طنز کلامی
مخاطب در یک اثر طنز،چیزی را می بیند که سر جایش نیست و این،او را به خنده می اندازد.بخشی از این "سر جایش نبودن"می تواند جدا از سوژه،در زبان اثر متجلی شود.

بازی با کلیشه های زبانی آشنا و بازسازی آنها،استفاده نابجا از ادبیات رسمی یا محاوره ای،غلط نویسی و یا غلط گویی تعمدی،استفاده از تعابیر طنز آمیز برای توصیف صحنه و شگردهای دیگر در واژگان و کلام، در تشدید فضای طنز در اثر موثر است.شما در نگارش اثر طنز،همان طور که در موضوع و سوژه و ماجرا مخاطب را غافلگیر می کنید، در زبان نیز می توانیدهمین غافلگیری را به کار ببرید،تا به تعمیق حس طنز کمک کنید،حتی در طنز می توانید به "واژه سازی "هم روی آورید یا مفاهیم نو را بر کلمات سوار کنیدکه چه بسا در زبان معمول و رایج مردم هم کم کم به کار بروند. کافی است به معروفترین رمان معاصر طنز فارسی(دایی جان ناپلئون)مراجعه کنید تا ببینید زبان روان،شوخ و استفاده دقیق از کلمات و بار کردن مفاهیم جدید بر آنها،تا چه حد در خواندنی کردن کتاب و سپردن آن به حافظۀ جمعی نقش داشته است،تا آنجا که عباراتی مثل:"کار،کار اینگیلیساست" در محاورات روزمرۀ ما،به صورت ضرب المثل درآمده است!البته طنزعبارتی را آگاهانه وحساب شده به کار ببرید وگرنه به لودگی پهلو می زند و مخاطب را پس می زند. یعنی طنز کلامی باید در خدمت ارائۀ ایده و نظر اصلی اثر باشد و نباید در بکار گیری آن زیاد دست و دلبازی به خرج بدهید.

۶- شخصیت پردازی
شخصیتهای آثار طنز،اغراق آمیزند.این اغراق را می توانید از طریق کوچک نمایی یا بزرگ نمایی شخصیت ها انجام دهید.آدمهای آثار طنز،یا کوچک تر از آنند که در دنیای واقعی به نظر می آیند،یا بر عکس،بزرگ تر از اندازه خودشان در عالم واقع هستند.(البته معمولاً سایزی که آثار طنزبرای شخصیتها می سازند مناسب ترشان است،تو گویی طنز نویس نقاب از هیکل ظاهری افراد بر می دارد!)در هر حال اثر طنز هر چند واقع نما باشد یا سرگذشت آدمهای واقعی را به تصویر بکشد در سایۀ همین بزرگ نمایی یا کوچک نمایی، تصویری اغراق شده از آنها را نمایش می دهد.

کنشهای شخصیتهای اثر طنز،مناسب و متناسب با شخصیت های آنها در عالم واقع نیست و دچار بی تناسبی و تضادند.اینجاست که پای شگردهای طنز مثل "حماسۀ مضحک" به میان می آید:هجو شخصیتی که دچار خودبزرگ بینی است در سایۀ آفرینش مضحک فضایی حماسی. برای مثال شخصیت دن کیشوت که با وجود ناتوانی، غرق در خیالات خود است و می خواهد به دورۀ شکوه شوالیه گری بازگردد و در عالم اوهام آسیاب های بادی را دشمن می پندارد .نمونۀ روشن دیگری از حماسۀ مضحک،مثنوی موش و گربۀ عبید زاکانی است و قضیۀ عابد و زاهد شدن گربه که با لحنی حماسی ادا می شود و در نهایت مخاطب می بیند که توبۀ گربه، مضحکه ای بیش برای چپاول موشان نبوده است!

البته این اغراق در شخصیت سازی را باید دقیق انجام دهید. شخصیت باید در عین اغراق آمیز بودن، باور پذیر باشد وگرنه اثربخشی خود را از دست می دهد و سمت و سوی کاریکاتوریستی به خود می گیرد که همذات پنداری مخاطب را برنمی انگیزد.قدرت و قوت شخصیت طنز،در سایۀ حرکت آکروباتیک او روی بند اغراق و واقع نمایی شکل می گیرد.شخصیت اثر داستان طنز ،ما به ازای واقعی ندارد،چون در ساخت آن،مبالغه شده است ولی نمادی اغراق شده از مابه ازای واقعی خود است و از این رو و در عمق خود،شخصیتی واقع نماست و برای مخاطب ،شخصیتی خیالی نیست و چه بسا خود را در آینۀ او ببیند. مثلاً "چرویاکف"شخصیت اول داستان"یک شب خوش"چخوف،یک تیپ کاملاًآشناست،کارمندی دون و ساده،بی هیچ تشخٌص خاصی.او شبی در سالن تئاتر غفلتاًعطسه می کند و از این که می بیند مدیر کل ادارۀ راه،جلوی او نشسته است از این عطسۀ خود شرمنده می شود و چنان ابراز و احساس شرمندگی را تداوم می دهد تا در نهایت دق می کند و می میرد!این اغراق در شخصیت پردازی چنان ماهرانه و واقع نمایانه صورت گرفته است که برای مخاطب پذیرفتنی به نظر می آید و چه بسا خود را در آینۀ اعمال و رفتار چرویاکف می بیند!

در آثار طنز،گاه تضاد در شخصیت سازی،در آفرینش شخصیتهای متضاد در آثار متجلی می شود.دم دستی ترین نمود این شگرد،در آثار سینمایی از رهگذر خلق دو شخصیت متضاد از نظر فیزیک بدنی و خصوصیات(لورل و هادردی،چیچو و فرانکو ...)دیده می شود و در آثار داستانی،از رهگذر برخورد میان تیپ های متضاد ،طنز در کلام و موقعیت آفریده می شود.نمونه روشن آن،شخصیت دن کیشوت و سانچو پانزا در رمان دن کیشوت است .دن کیشوت آدمی خیالپرداز و دچار اوهام است و سانچوپانزا شخصیتی واقع بین و ساده دل ولی مطیع ارباب .بخش مهمی از طنز این اثر،از رهگذر برخورد میان این دو است که شکل می گیرد و آفریده می شود.

بسیاری از طنزنویسان از رهگذر آفرینش شخصیت غیر قابل پیش بینی در اثرشان به طنز می رسند.معمولاًکنش و واکنش این شخصیت،در جهت عکس پیش بینی مخاطب حرکت می کند و در نتیجه تعجب مخاطب را بر می انگیزد و همین امر موجب خندۀ او می شود.چون کاری می کند که مخاطب انتظارش را ندارد.در هر حال،چه شخصیتتان قابل پیش بینی باشد و چه غیر قابل پیش بینی،قرار دادن او در موقعیتهایی که در آن غرابت در رفتارو یا کلام رخ دهد،ضروری است.

۷- غافلگیری در گره گشایی
یک گره گشایی غافلگیر کننده و تکان دهنده،قوی ترین گزینه برای بخش پایانی داستان طنزشماست.تعجب،موتور خنده است و در داستان طنز این تعجب در غافلگیری نهایی به اوج خود می رسد. آخرین جمله داستان طنز، باید به ذهن مخاطب ضربه بزند و او را غافلگیر کند.

۸- بازی با قواعد و قوانین
در داستان طنز،آموزشهای کلاسیک داستان نویسی رنگ می بازند.چرا که طنز،عرصۀ ممکن ساختن ناممکن هاست.در طنز،شما مجازید که قالبهای ممنوع در داستان نویسی را به کار بگیرید و مخاطب را با خود در لذت این ورود به حریمهای ممنوعه شریک سازید!می توانید کار را یکسره در قالب زبان خشک و غیر منعطف و غیر داستانی اداری بنویسید،از غلط نویسی عمدی استفاده کنید ،زبان گزارشی به اثر بدهید و جا به جا،حکم های کلٌی صادر کنید.به سبک و سیاق انشاهای دورۀ دبستان،توصیفات شدید و غلیظ به کار ببرید.می توانید اثر را در قالب مقاله های مستند و مستقیم بنویسید .می توانید وقایع جزئی و کلی مربوط به خودتان را بی هیچ تخیل و تکنیک روایی به قلم بکشید،کارهایی که در کلاسهای داستان نویسی ،پیوسته شما را از آن برحذر می دارند.آن وقت از این همه غلط نویسی تعمدی غرق در لذت شوید و مخاطب را هم در این لذت شریک کنید!البته از فرمان های طنزنویسی هم غافل نشوید.چرا که برای گذر از تجربه های دیگران و آزمودن افقهای تازه، لازم است که ابتدا بر شگردهای آزموده شده که حاصل قرنها و قرنها تجربه بزرگان طنز ادبیات فارسی است مسلط شوید. در نهایت خدا را چه دیده اید،شاید با آفرینش اثرتان،شگردی بر این شگردها افزودید!بهرام صادقی می گوید:"هنرمند باید چیزی از خود به دنیا اضافه کند،ولو این که یک مثقال باشد."!

 

مطلب سوم : لوگوهایی با پیام های مخفی

 

 

۱ - My Fonts :


 
لوگوهایی با پیام های مخفی


مانند دیگر لوگوهایی که پیام مخفی دارند این لوگو هم در نگاه اول متن ساده ای به نظر می رسد اما اگر با دقت نگاه کنید متوجه می شوید که کلمه ی my انگشتان دست یک انسان را نشان می دهد.




 
۲ - Raven :


 
لوگوهایی با پیام های مخفی


این لوگوی خلاقانه متعلق به یک شرکت هلندی است که در زمینه ی مشاوره مالی فعالیت می کند. {راوین به معنی کلاغ است} در نگاه اول ۳ کلاغ به رنگ سفید در تصویر می بینید اما اگر به فضای خالی بین این کلاغ ها دقت کنید یک کلاغ دیگر هم بین آن ها وجود دارد. این شرکت به نوعی آینده نگری خود را در این لوگو نشان می دهد.




 
۳ - Lion Bird :


 
لوگوهایی با پیام های مخفی


این لوگو یکی از خلاقانه ترین و زیباترین لوگوها با پیغام مخفی است که به طور تاثیر گذاری قدرت تجارت را نشان می دهد. در نگاه اول صورت یک شیر را می بینید اما اگر بیشتر دقت کنید متوجه می شوید که در حقیقت یک پرنده در تصویر است .




 
۴ - Zoorganic :


 
لوگوهایی با پیام های مخفی


این لوگو یک لوگوی مناسب برای باغ وحش است که یک عقاب را نشان می دهد اما اگر به بال های سیاه عقاب نگاه کنید متوجه دو فضای سفید رنگ می شوید، این فضاها در حقیقت یک گرگ و یک اسب هستند.




 
۵ - Strength :


 
لوگوهایی با پیام های مخفی


این لوگوی بسیار زیبا و تاثیر گذار متعلق به سایت یکی از انجمن های ملی آمریکاست که برای نجات کودکان گرسنه در آمریکا فعالیت می کند. در این لوگو قسمت نارنجی رنگ یک سیب گاز زده شده را مشاهده می کنید که کامل خورده نشده اما اگر بیشتر دقت کنید در دو طرف سیب صورت دو انسان را می بینید، طرف چپ یک انسان بزرگسال و طرف راست یک کودک. پیام این لوگو این است که بزرگسالانی که وضع مالی خوبی دارند به جای اسراف به کودکان گرسنه کمک کنند.




 
۶ - Oak Bros :


 
لوگوهایی با پیام های مخفی


oak به معنی بلوط و bros مخفف brothers به معنی برادران است. در نگاه اول یک برگ بلوط می بینید اما اگر بیشتر دقت کنید در قسمت پایینی این برگ سه سر متعلق به سه انسان را می بینید که با کمک رنگ زمینه ساخته شده اند.




 
۷ - Safehands :


 
لوگوهایی با پیام های مخفی


این لوگو یک لوگوی مناسب برای شرکت های تجاری است به طوری که اگر به آن نگاه کنید حرف s به رنگ سیاه بیشتر توجه شما را به خود جلب می کند اما اگر با دقت بیشتری نگاه کنید متوجه می شوید که هم s که حرف اول safehands است معلوم است و هم $ که نشان دهنده ی تجاری بودن این لوگوست. قسمت های سفید رنگ هم دو دست هستند.




 
۸ - Pittsburgh Zoo and Aquarium :


 
لوگوهایی با پیام های مخفی


این لوگو که متعلق به باغ وحش و آکواریوم پیتزبروگ آمریکاست یکی از زیباترین استفاده ها از فضای زمینه را انجام داده است به طوری که در نگاه اول یک درخت سیاه رنگ را می بینید اما اگر به سفیدی پایین درخت نگاه کنید متوجه یک گوریل در سمت چپ و یک ببر در سمت راست می شوید.




 
۹ - Mother :


 
لوگوهایی با پیام های مخفی


در نگاه اول این لوگو یک نوشتار ساده از کلمه ی mother است اما اگر به حرف M دقت کنید یک مادر و یک بچه را می بینید که دست های همدیگر را گرفته اند.





 
۱۰ – The Installers :


 
لوگوهایی با پیام های مخفی


این لوگو یک لوگوی مناسب برای شرکت های صنعتی و شرکت های سازنده ی درب {نصب کنندگان} است. در نگاه اول حرف I را می بینید که با رنگ زرد رنگ نشان داده شده است اما اگر بیشتر دقت کنید می بینید که این حرف از باز شدن دو درب با رنگ زمینه ساخته شده است

 

 

نظرات و پیشنهادات شما 

 

برای هرچه بهتر شدن عملکرد گروه . با نظرات و پیشنهادات خود ما را یاری کنید

 

 

 
 

 

 
   

Green laser

لیزر با نور سبز رنگ
 

 

این لیزر ها بسیار پر قدرت بوده و بهترین ابزار کمک آموزشی برای شناخت

 

 

 صور فلکی و مناسب جهت نشان دادن محل اجرام کم نور عمق آسمان

 

 

 است، همچنین در فعالیتهای طبیعت گردی و کوهنوردی هم کارایی

 

بالایی دارد.

http://www.30cd.biz/upload_pic/1307888647.jpg

قیمت :28500 تومان

   

 

  کاربردهای محصول:

 - از این دستگاه به طور وسیع در جلسات کاری ,هتلها , رستورانها و

 - سالنهای پذیرایی به عنوان نشانگر استفاده می نمایند.

 - مخصوص راهپیمایی و کوهپیمایی ومسیریابی (به ویژه جهت درخواست امداد)

 - نمایش محلهای دور دست تا برد چند کیلومتر بسته به نوع دستگاه

 - (به ویژه مشاهده ستارگان در شب)

 با استفاده از این وسیله شما می توانید به کمک شکستهای زیبای نور که

 در ر نگها و اشکال مختلف توسط لیزر تولید می کند مکانی زیبا و سحر آمیز

 را برای خود واطرافیان محیا سازید.

 شکستهای زیبای نور تولید شده توسط این دستگاه به رنگهای مختلف به

 ویژه در شب زیبایی منحصر به فردی را تولید می کند.

http://www.30cd.biz/upload_pic/1307888649.jpg

 

 

مشخصات محصول :

- توان 100mW (میلی وات)
- بُرد 5km
- باطری: 2 عدد AAA (نیم قلمی)

 

   با همراه داشتن گرین لیزر در شب های رصدی به راحتی به همراهانتان ،

  صورت های فلکی و اجرام اعماق آسمان را نشان دهید

  لیزر سبز ( آستروپن ) 100 میلی وات ، مناسب ترین وسیله برای آموزش

 صورت های فلکی و اجرام غیر ستاره ای ، مناسب برای تمرین ماراتن

  مسیه و صوفی ؛ وسیله ای لازم و کارآمد در تورهای آموزشی نجوم .

 قابلیت استفاده برای طبیعت گردان ، کوه نوردان و سایر رشته های

 ورزشی مرتبط با طبیعت.

http://www.30cd.biz/upload_pic/1311078249.jpg

قیمت :28500 تومان

   

 

 زمانیکه در یک سالن کنفرانس نشسته اید چه چیز شما را اذیت میکند؟

 

 

 نورزیاد سالن و یا شاید هم تاریکی

 

 

 بیش از حد محیط! گاهی اوقات هم نور

 

 

 لیزری که شما مجبور هستید برای دنبال کردن بحث موجود در سالن به آن

 

 

 خیره شوید شما را دچار سردرد میسازد. آیا تا کنون به این سردرد و علت

 

 

 آن فکر کرده اید؟ اغلب اشعه های لیزی که برای استفاده در سالن های

 

 

 کنفرانس انتخاب می شوند با نور قرمز و در صد پایینی از فوتون ها که

 

 

 قابلیت حرکت در فضا را دارند انتخاب می شود. این انتخاب نادرست عنبیه

 

 

 چشم شما را خسته کرده و کم کم شما را دچار سردرد می سازد. اما

 

 

Jasper Keynote حاصل یک فکر جدید در زمینه ساخت این قبیل لیزر

 

 

 هاست. نور این اشعه سبز رنگ بوده و شدت حرکت فوتون هایش 50

 

 برابر نور قرمز می باشد.

http://www.30cd.biz/upload_pic/1307888650.jpg

قیمت :28500 تومان

   

 

 
 
 



__._,_.___


This Group Management By iranian-funn Team

    iranian-funn The Biggest Iranian Group
         
          lvl r 24 & Keyvan




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Post a Comment