Monday, July 22, 2013

|| IraNiaN FuN || Khorma In Miveye Shegeft Angiz !!!




 

 




راهنماي عضويت
 

 

موضوع ایمیل : خواص میوه خرما

 

 
 

یکی از مواد غذایی ایرانیان خرماست که در ماه مبارک رمضان بیشتر خورده می شود. خرما میوه ای مغذی و مفید است و بسیاری از افراد روزه خود را با آن باز می کنند.
این میوه سرشار از فیبر طبیعی است و روغن، کلسیم، گوگرد، آهن، پتاسیم، فسفر، منگنز، مس و منیزیم به وفور در آن یافت می شود. به علاوه خرما سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است. به طوری که گفته شده وجود خرما در یک رژیم غذایی سالم و متعادل اجتناب ناپذیر است.


امروزه برخی خوراکی ها مانند زولبیا و بامیه جای خرما را در سفره افطار گرفته است، اما کارشناسان تغذیه تاکید می کنند هیچ ماده غذایی برای باز کردن روزه خواص خرما را ندارد.
افراد به روش های مختلفی از خرما استفاده می کنند. مانند مخلوط کردن شیره خرما با شیر، خوردن آن با نان و کره تا تهیه غذا و شیرینی های لذیذ و مقوی متنوع.
خوردن خرما در ماه مبارک رمضان و باز کردن روزه توسط آن باعث می شود از زیاده خوری پس از افطار جلوگیری شود. وقتی بدن مواد غذایی خرما را جذب می کند، احساس گرسنگی رفع می شود؛ بنابراین می توان سایر مواد غذایی را کم تر و آرام تر خورد. هر صد گرم خرما بیش از ۳۰۰ کالری انرژی تولید می کند. خرما انرژی کافی را به افراد خسته می رساند.


● خواص درمانی
خرما در درمان یبوست، اختلالات روده ای، مشکلات قلبی، ضعف جنسی و اسهال مفید است و جزو مواد غذایی ملین به شمار می آید. به همین دلیل برای افرادی که از یبوست رنج می برند مفید اعلام شده است. برای این که هر چه بهتر و بیشتر از این خاصیت خرما استفاده کنید، بهتر است خرما را یک شب کامل در آب خیس دهید. صبح روز بعد خرماهای خیس خورده را مانند شربت مصرف کنید.
مواد موجود در خرما، برای درمان هرگونه اختلال روده ای مفید است و مصرف مداوم آن رشد باکتری های مفید در روده را افزایش می دهد.


● افزایش وزن
خرما بخشی از رژیم غذایی سالم است چرا که قند، چربی، پروتئین و انواع ویتامین های ضروری در آن موجودند. بنابراین این ماده غذایی در مقابله با کمبود وزن، کمک مؤثری خواهد بود.


● قلب
ثابت شده است خرمایی که شب در آب خیس شده و صبح مصرف شود، برای قلب های ضعیف مفید است. اگر این کار را دو بار در هفته انجام دهید به تقویت قلب خود کمک کرده اید.


● اسهال
خرماهای رسیده حاوی پتاسیم هستند. پتاسیم نیز برای کنترل اسهال مفید است. به علاوه این محصول به راحتی قابل هضم بوده و از این رو در بر طرف شدن مشکلات ناشی از اسهال کمک می کند.
نکته آخر این که اگر چه خرما حاوی مواد غذایی مهم و ارزشمند است و در کشور ما انواع خرماهای مرغوب برداشت و به بازار عرضه می شود اما در انتخاب آن باید دقت زیادی کرد. زیرا سطحی چسبناک داشته و ناخالصی های مختلف را جذب می کند. قبل از مصرف، خرما را بشویید و از جایی آن را تهیه کنید که اطمینان دارید. هنگام خرید خرماهای بسته بندی شده هم از سلامت بسته بندی آن مطمئن شوید.

 

 

خرما در تمام کتابهای مقدس به احترام نام برده شده است و خود این دلیل بر ارزشمند بودن و فواید آن میباشد در قرآن بنام یکی از میوه های بهشتی نامیده شدهاست .
کلیات گیاه شناسی خرما

خرما میوه ای بسیار قدیمی است و نام آن در کتاب مقدس 42 بار تکرار شده است . این میوه پرخاصیت برای مردم شکورهای راوپایی و آمریکایی تا حدی ناآشنا است و آنرا فقط در کیک و شیرینی مصرف می کنند ولی در خاورمیانه و مخصوصا در کشورهای عربی بعنوان یک غذای اصلی بکار می رود .



یهودیان معتقدند درخت خرما در فلسطین و یا اسرائیل امروزی بفراوانی وجود داشته است بطوریکه در ناحیه بین دریای گالیله و دریای مدره جنگل بزرگی از درخت خرما بوده است .



 در دیانت مسیح ، برگ درخت خرما سنبل و نشانه شهادت و روح شهدائی است که در راه دیانت حضرت مسیح جان باخته اند .



ترکیبات شیمیایی:

خرما دارای 25 درصد ساکاروز ، 50درصد گلوکز ، و مواد آلبومینوئیدی ، پکتین و آب می باشد . بعلاوه دارای ویتامینهای مختلف منجمله ویتامین A,b,c,e و مقدری املاح معدنی می باشد .



خواص داروئی:

درخت خرما خواص بیشماری درد و می توان گفت که از تمام قسمتهای این درخت می توان استفاده کرد و یک ضرب المثل عربی می گوید که خواص درخت خرما باندازه روزهای سال است.



از برگ و شاخه درخت خرما سبد و فرش تهیه می کنند . از هسته آن نان و از میوه خرما شراب و عسل . همانطور که می دانیم خرما تنها میوه ایست که در صحرا وجود دارد و طبیعت این درخت را به مردم صحرا داده است که تمام احتیاجات خود را از آنر فع می کنند .



مردم صحرا هسته درخت خرما را در کرده و از آن نان می پزند یا در این هسته را بو داده و از آن بعنوان قهوه استفاده می کنند زیرا دم کرده آن بسیار مطبوع است و یا حتی این در را در آب برای چند روز خیس کرده و بعنوان غذای مقوی به شترهای خود می دهند و معتقدند که این غذا از گندم و جو مقوی تر است .



اعراب از قدیم اعتقاد داشتند که خرما انرژی خورشید را گرفته و در خود ذخیره می کنند و این انرژی با خوردن خرما به بدن آنها منتقل می شود .



اعراب از خرمای کال نیز استفاده می کنند و معتقدند که اثرات درمانی بسیاری درد من جمله خرمای سبز تقویت کننده اعمال جنسی و انرژی زا یم باشد . حتی هسته خرمای سبز را نیز در کرده و پمادی از آن تهیه می کنند که برای زخمهای آلات تناسلی بکار یم رود .



اثر دیگر معجزه آسای هسته خرما از بین بردن تورم پلک های چشم است برای این منظور پمادی از در هسته خرما درست کرده و آنرا روی چشم می گذارند این پماد برای رشد مژه های چشم نیز بهترین دارو است .



زندگی پرمشغله و ناراحتی های روانی که میل جنسی را در بعضی از اشخاص از بین می برد بهترین علاجش خوردن مداو م خرما است که میل جنسی را باین اشخاص باز می گرداند . در زمانهای قدیم همواره خرما را برای قدرت و انرژی بکار می برده اند و هنوز بهترین میوه برای بازیافتن انرژی و قدرت جوانی است .



گلهای درخت خرما نیز خاصیت دارویی دارند . طعم گلهای درخت خرما تلخ است و اثر مسهلی درد .



مضرات :

مواظب باشید در خوردن آن افراط نکنید زیرا دارای قند زیادی است . در این صورت آنهایی که لوزالمعده حساس دارند و یا آنهایی که بیماری قند در خانواده آنها وجود دارد باید کمتر از این میوه استفاده کنند


خرما و بخشی از فواید آن
خرما یا به انگلیسی Dates میوه ای است بهشتی و بسیار مقوی ، که مواد معدنی بسیاری چون آهن ، پتاسیم ، روی ، منگنز، و ویتامین A – B - E را داراست. تحقیقات درباره ی خرما نشان داده که این میوه می تواند پیش گیری بسیاری از سرطان ها مانند سرطان کولون، معده و غیره را در پی داشته باشد.یکی از خواص خرما ملین بودن آن است.



البته اگر 6 تا 7 عدد خرما را در 2 لیوان آب جوش خیس کرده و صبح و شب آن را صورت گرم بنوشید و یا مقداری خرما میل کنید و بلافاصله یک تا دو لیوان آب گرم روی آن بنوشید، خاصیت دیگر خرما، خنثی کردن اسید اضافی معده است از آنجا که که زیادی اسید معده باعث ترش کردن و دل درد می شود، بنابراین هر وقت دل درد گرفتید می توانید فرمول چینی ها در طب سنتی استفاده کنید.




بدین طریق که 2 تا 3 عدد خرمای تازه و له شده را در آب جوش بیندازید بعد آن را هم زده و بنوشید.



خرما را به عنوان میوه نیز می توانید مصرف کنید. هم چنین حتما برای خواب راحت تر و آرامش بیشتر شام خود را در حدود ساعت 7 بعد ازظهر خورده و قبل از خواب یک عدد خرما و یک لیوان شیر گرم میل کنید.




خرما برای افراد سالمند و بچه ها بسیار مفید است سعی کنید به جای قند و شکر از خرما برای نوشیدن چای استفاده کنید و یا در طباخی از آن استفاده ی بیش تری ببرید. ورزش کاران به علت فعالیت زیاد، به طور حتم باید از عصرانه ای مقوی که با خرما باشد استفاده کنند.




برای مثال خرما و شیر را به همراه نصف فنجان آب آناناس تازه یک قاشق پودر نارگیل ، و یک قاشق آناناس خرد شده ، در مخلوط کن ریخته و معجون فراهم آمده را میل فرمایید.




صد گرم تازه آن دارای 163 کیلو کالری 0.9 گرم پروتئین ، 0.3 گرم چربی ، 38 گرم گلوسید ، 30 میلی گرم فسفر ،1.3 میلی گرم آهن ، 51 میلی گرم کلسیم و 10 میلی گرم ویتامین C می باشد.

 

مواد موجود در 100 گرم خرما
 
انرژی
282 کیلوکالری
آب
53/20گرم
چربی
39/0گرم
پروتئین
45/2گرم
کربوهیدرات
03/75گرم
فیبر
8گرم

 
مواد معدنی موجود در 100 گرم خرما
 
کلسیم 39میلی گرم
آهن    02/1میلی گرم
منیزیم 43میلی گرم
فسفر 62 میلی گرم
پتاسیم        656 میلی گرم
سدیم 2میلی گرم
روی 29/0میلی گرم
مس 206/0میلی گرم
منگنز 262/0میلی گرم
 
 

 

نظرات و پیشنهادات شما 

 

برای هرچه بهتر شدن عملکرد گروه . با نظرات و پیشنهادات خود ما را یاری کنید

 

**********************************

ظروف نانو Always Fresh

ظروف نگهدارنده غذا با تکنولوژی نانو برای نگهداری در طولانی مدت

تولید شده با مواد انتی میکروبیال نانو تکنولوژی


از بین نبردن ویتامینهای موجود در غذا

تازه ماندن غذا برای هفته های متوالی


قابل نگه داری در مایکرو ویو

بر طرف کردن یخ زدگی غذا

شستشوی آسان


شامل ست کامل 10 تکه ای


http://www.30cd.biz/upload_pic/1373451958.jpg
 

خـريد پستي >> قيمت فقـط :  25000 تـومـان  پرداخت وجه بعد از تحويل درب منزل شــما

         http://www.30cd.biz/upload_pic/1352971655.gif    

آیا دوست ندارید مواد غذایی شما برای مدت بیشتری تازه باقی بمانند؟ کافی است آنها را درون این ظروف مخصوص قرار داده و درب آنها را ببندید.
حتما می پرسید این محصول چگونه کار می کند؟ به مرور زمان از مواد غذایی گازهایی مثل متان متصاعد می گردد که این گازها باعث فاسد شدن آن ها خواهد گردید خاصیت اصلی این ظروف جذب این گازهای متصاعد شده درون ظرف می باشد در نتیجه مواد غذایی درون آنها برای مدت بسیار بیشتری تازه باقی خواهد ماند هیچ گونه نم و رطوبت به درون ظروف راه پیدا نخواهد کرد.

 
http://www.30cd.biz/upload_pic/1373451960.jpg

 
این ظروف نور را ازخود عبور نخواهند داد. این ظروف ضد میکروب و ضد باکتری باعث می شوند بوی مواد غذایی در یخچال پخش نشود. این محصول به راحتی جمع آوری می شود یعنی درون همدیگر قرار گرفته و وقتی به آنها نیاز ندارید فضای کمی اشغال می کنند. قابلیت استفاده در یخچال و مایکروفر. ست كامل 10 تيكه محصول شامل 5 عدد ظرف و 5 عدد درب با كيفيت بالا می باشد
.
 
 
http://www.30cd.biz/upload_pic/1373451982.jpg
 



 
ویژگی های ظروف نانو Always Fresh:
 
- تازه ماندن غذا برای هفته های متوالی
- تولید شده با مواد انتی میکروبیال نانو تکنولوژی
- از بین نبردن ویتامینهای موجود در غذا
- بر طرف کردن یخ زدگی غذا
- شستشوی آسان
 - قابل استفاده در مایکرو ویو
- ست 10 تکه شامل 5 عدد ظرف و 5 عدد درب آن
- در بسته بندی شکیل
- اصل و اورجینال
- ضروری برای هر آشپزخانه
- بسیار مناسب برای سفر
- ظروف نانو به هیچ وجه بوی غذا و یا هر چیز دیگری را به خود نمیگیرد.


 

خـريد پستي >> قيمت فقـط :  25000 تـومـان  پرداخت وجه بعد از تحويل درب منزل شــما

         http://www.30cd.biz/upload_pic/1352971655.gif

 

http://www.30cd.biz/upload_pic/1373451959.jpg

http://www.30cd.biz/upload_pic/1373451961.jpg

 

 

 






Contact Us
Keyvan_2DarYahoo.com...






__._,_.___


This Group Management By iranian-funn Team

    iranian-funn The Biggest Iranian Group
         
          lvl r 24 & Keyvan




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Post a Comment