Saturday, June 25, 2011

تاثير ماساژ صورت بر زيبايي چهره/ مطلب



شادینه

شادینه   پایگاه اطلاع رسانی علمی،  آموزشی ، فرهنگی ، هنری و  تفریحی

گالري بزرگ عکس | کليپ هاي زيباي فلش

بيوگرافي و عکس | انواع فال


برای عضویت در بزرگترین گروه اینترنتی ایران کلیک نمایید

كليك نماييد

سلام دوستان  برای امروز مطلب جالبي رو آماده كردم امیدوارم براتون جالب باشه.
 

تاثير ماساژ صورت بر زيبايي چهره
 

روزي نيست که متخصصان پوست با بيماراني مواجه نشوند که شکايت از اين دارند که فلان کرم گران قيمت، حلزون، خرچنگ و... را استفاده کرده،اما جواني پوست را تجربه نکرده‌اند. يا فلان دستگاه اولتراسوند و ماساژ صورت را براي رفع چين و چروک و ليفتينگ پوست استفاده کرده‌اند اما به نتيجه مطلوب نرسيده‌اند. چه بايد کرد؟ آيا تبليغاتي که بدون کنترل در مجلات چاپ مي‌شوند و آگهي‌هايي که در ماهواره درباره کرم‌هاي متعدد و دستگاه‌هاي جوان کننده گوناگون پخش مي‌شود، از نظر علمي‌ثابت شده‌است؟ آيا ضمانت‌هايي که درباره محصولات و اثر آنها داده مي‌شود واقعيت دارد؟ پاسخ اين سوالات را بايد افرادي که از اين کرم‌ها و دستگاه‌ها استفاده مي‌کنند، بدهند و اما ببينيم که واقعيت چيست؟ با خانم دکتر مريم يوسفي, متخصص پوست و مو و عضو هيات علمي‌ دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي درباره موثر بودن ماساژ پوست صورت به گفتگو نشسته‌ايم.

 

سوال: خانم دکتر، در کشورهاي اروپايي و آمريکايي ماساژهاي زيبايي صورت خيلي طرفدار دارد، چرا؟

نوع غربي ماساژ صورت به عنوان يک درمان زيبايي يک نوآوري جديد در قرن بيستم است و به خصوص در اروپا خيلي طرفدار پيدا کرده است. بسياري از ماساژ درمان‌هاي معروف اروپايي در آمريکا نيز مشغول کار و تعليم مي‌شوند.اين شکل از ماساژ صورت بيشتر جنبه زيبايي دارد تا درماني. فوايد احتمالي ماساژ صورت به روش غربي‌ها اين‌ها است: بهبود وضعيت پوست صورت و قدرت عضلات صورت، استراحت کردن و ريلکس شدن عضلات صورت و چشم، بهبود سردرد‌هاي تنشي و دردهاي صورت، تخفيف استرس و اضطراب و ريلکس شدن کلي بدن از نظر فيزيکي و رواني.

سوال: در مشرق زمين هم ماساژ رايج است، اين ماساژ‌ها چه فرقي با انواع غربي آنها دارد؟

فوايد احتمالي ماساژ صورت به روش شرقي شامل اين موارد است: تحريک نقاط خاص روي صورت، رهايي از فشار چشم‌ها، اصلاح عملکرد کبد و کيسه صفرا، تخفيف اختلالات عصبي، تخفيف احتباس آب پيش از قاعدگي و رها کردن گرفتگي بدن.

سوال: آيا مي‌توان صورت همه افراد را ماساژ داد؟

خير. در مواردي ماساژ صورت را نمي‌توان انجام داد. مثلا در بيماراني که لنز تماسي به چشم دارند (بايد لنزهايشان را در آورند)، اگر روي صورت زخم باز، جوش يا بريدگي وجود داشته باشد، پوست ملتهب يا دچار خون مردگي، بافت جوشگاهي اخير وجود داشته باشد و بيماري که مبتلا به آکنه، پسويازيس يا اگزما روي صورت است. ماساژ صورت مي‌تواند اين مشکلات را تشديد کند. امروزه ماساژ صورت به سبک غربي به عنوان يک اقدام زيبايي، طرفداران زيادي بين خانم‌ها و بعضي آقايان پيدا کرده است و به اين روش سعي مي‌کنند وضعيت پوستشان را بهتر کنند يا حداقل آن را بهتر احساس کنند.

سوال: اخم کردن هنگام انجام کارهاي روزانه هم مي‌تواند زيبايي پوست را تهديد کند؟

به هر حال بايد کاري کرد. بعضي چين‌ها ناشي از حرکات مکرر و انقباضات دايم عضلات صورت است که گاهي اين حرکات از روي عادت هنگام مطالعه يا تماشا کردن تلويزيون صورت مي‌پذيرند و گاهي در اثر واکنش بيش از حد افراد به نور آفتاب براي مثال حين رانندگي رخ مي‌دهند. اگر خوب به پيشاني خود نگاه کنيد خطوط عمودي و افقي متعددي را پيدا مي‌کنيد که ناشي از انقباضات عضلات پيشاني و بين ابروها به مرور زمان و در اثر تکرار انقباضات عضلاني به پوست مانند پارچه اي که مرتب در حال اتو کردن است، چين بر مي‌دارد و چروک‌هاي پيشاني و خط اخم دايمي‌ خواهند شد.

سوال: روش‌هاي جايگزين ماساژ صورت براي داشتن پوستي زيبا چيست؟

امروزه روش‌هاي گوناگوني براي بهبود وضعيت پوست و رفع چين و چروک‌ها وجود دارد. روش‌هاي کاملا علمي‌ شامل استفاده از داروهاي فلج‌کننده عضلات و استفاده از مواد پرکننده مانند چربي خود فرد يا ژل‌هاي کاملا استاندارد و ليزرهاي متعدد است که بعضي از آنها با کمترين عوارض بهترين آثار جوان کنندگي را مي‌توانند براي فرد به ارمغان بياورند، اما نکته‌اي که در اينجا وجود دارد اين است که بيماران براي انجام اقدامات درماني زيبايي بايد به متخصصان پوست و مو و در مواردي که نياز به جراحي براي مثال ليفتينگ صورت يا برداشتن پوست پلک باشد به متخصصان جراحي پلاستيک مراجعه نمايند. متاسفانه در کشور ما پزشکان عمومي ‌با عناوين پوست، مو و زيبايي و کلماتي مانند ويژه پوست و مو اقدام به انجام ليزر درماني يا تزريقات بوتاکس يا ژل مي‌نمايند که در بعضي موارد موجب ايجاد عوارض برگشت ناپذيري در افراد مي‌شود. اين تزريقات و همچنين ليزر درماني بايد به وسيله متخصصان پوست انجام شود تادر صورت بروز هرگونه مشکل و عارضه پزشک آگاهي و احاطه کامل علمي ‌و عملي براي رفع آن داشته باشد.

سوال: بلاخره تکليف ما چيست؟ آيا ماساژ درماني در جوان کردن پوست موثر است يا نه؟

بهتر است به اين فايده اشاره کنيم که اگر فردي هيچ بيماري پوستي در صورت خود نداشته باشد، ماساژ درماني با بهبود جريان خون و جريان لنف و مهم‌تر از آن با ايجاد آرامش در عضلات صورت و روان فرد مي‌تواند به عنوان يک اقدام مکمل در کنار توصيه‌هاي پزشکان متخصص، کارايي داشته باشد ولي نبايد فرد انتظار معجزه از آن داشته باشد.

سوال: در مورد ماساژهايي که هنگام ماليدن کرم آرايشي به پوست داده مي‌شود، چطور؟

اغلب متخخصان پوست و مو عقيده دارند جهت يا روش به کار بردن کرم‌هاي آرايشي بهداشتي از نظر ماساژ مستقيم يا دايره‌اي شکل اهميتي ندارد ولي بيشتر در اين اتفاق نظر دارند که بايد اين کار با ملايمت انجام شود تا از ايجاد کشيدگي‌هاي غير ضروري مکرر در پوست ممانعت به عمل آيد.

سوال: پس بهترين روش ماليدن کرم‌هاي آرايشي و بهداشتي چيست؟

1- به کار بردن کرم‌ها بهتر است از قسمت وسط صورت به بيرون باشد.

2- بهتر است کرم‌ها به موازات خطوط طبيعي چوست صورت و گردن ماليده شوند، نه عمود بر آنها. به اين طريق از کشيدگي مکرر پوست بر اساس قرار گرفتن رشته‌هاي کلاژن آن مشخص مي‌شود. جهاتي که در آن عضلات صورت مورداستفاده قرار مي‌گيرند، مشخص کننده جهات خطوط پوستي به صورت چين و چروک ظاهر مي‌شوند، پس به طور کلي فراورده‌هاي آرايشي بهداشتي را بايد تا حد امکان با ملايمت و به موازات خطوط طبيعي پوست و براي چين‌هاي صورت به کار برد.

سوال: ماساژ دادن پوست صورت کودکان چطور موثر است؟
ماساژ کودکان و از جمله صورت اطفال کاري بسيار جالب و فوق‌العاده است. ماساژ، قدرت فراواني در انتقال عشق، علاقه، درک و توجه شما به کودک‌تان دارد. مساله مهم در ماساژ کودک، همراه شدن شما با کودک‌تان و تماس عاطفي بين شما و کودک‌تان است که در واقع هر دو با هم آن را انجام مي‌دهيد. ماساژ، شريک شدن در احساسات يکديگر است، حتي مي‌توان تصور کرد که در حد صميميت و رفاقتي است بدون کلام.

 

 بر شما منتی نیست اگر هم کاری میکنم از روی میل شخصیم این کار رو میکنم نه اجبار . به امید اینکه شاید کوچک ترین کمکی به شما کرده باشم.                                                      شاد باشيد بخنديد و از اينترنت لذت ببريد

با تشکر
شیدا احمدی - مدیر سایت شادینه (
Shadine.ir )
و مدیر گروه اینترنتی شادینه
 

كليك نماييد

آموزش ماساژ سر و صورت به روش هندی

آیا می دانید اصلی ترین روش ریلكسیشن 

در اروپا ماساژ سر و صورت است

در تمام كشور های پیشرفته و شهرهای مدرن 30 دقیقه

 ماساژ در روز از كارهای روز مره مردم است

فقط با روزی 30 دقیقه ماساژ سر و صورت تمام

 خستگی یك روز سخت كاری را فراموش خواهید كرد

با ترفند های خاص ماساژ به روش هندی

 لذت و آرامش این كار چند برابر می شود

با ماساژهندی آرامش را به زندگی خود بیاورید

فوايد ماساژ صورت

1-بهبود حالت عضلات و پوست صورت.

پوست نرمتر و مقاوم تر می شود.

۲- ریلكس شدن عضلات صورت وچشمها.

۳- تسكین سر درد ها و دردهای ناحیه صورت.

۴- كاهش چین وچروك ریز و كم عمق پوست صورت.

۵) تحریك جریان خون.

۶)كاهش استرس و تنش.

1DVD

كليك نماييد

قيمت: 5000 تومان

                

بدون صرف هزینه های گزاف و وقت

 با ارزش خود به راحتی ماساژ یادبگیرید

جدید ترین و بهترین روش ماساژ سر و صورت

قيمت: 5000 تومان

                

روش برتر و برگزیده اروپا و آمریکا در سالهای 2010 و 2009

ماساژور دور چشم برای رفع کبودی

و چروک دور چشم به کار میرود

قيمت: 5000 تومان

                

ماساژ سر و صورت رمز شادابی و آرامش 

آرامش لذت بخش  بعد از این ماساژ را  باور نخواهید كرد

فقط كافی است یك بار از این روش ماساژ

استقبال كنید تا عاشق ماساژ هندی شوید

تنها روش ماساژ صد در صد موثر در تمام دنیا 

قيمت: 5000 تومان

                

در تمام كشور های پیشرفته و شهرهای مدرن 30 دقیقه

 ماساژ در روز از كارهای روز مره مردم است

فقط با روزی 30 دقیقه ماساژ سر و صورت تمام

 خستگی یك روز سخت كاری را فراموش خواهید كرد


 

کلیک کنید


 

 



برای عضویت در بزرگترین گروه اینترنتی ایران کلیک نمایید
 


__._,_.___


Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Post a Comment